Upravljanje karijerom doktoranada u vrijeme promjena, nepredvidljivosti i neizvjesnosti

Podijeli vijest na
Facebook
Twitter

U sklopu pilot provedbe YUFE DIOSI modela doktorskog obrazovanja na Sveučilištu u Rijeci, održana je online edukacija za doktorande i doktorandice 13. i 14. veljače 2025. godine. Ova dvodnevna radionica okupila je 11 sudionika i sudionica koji su imali priliku unaprijediti svoje vještine planiranja karijere i osobnog razvoja pod vodstvom naših Nikolete Zubić i Maše Cek iz Savjetovališta za profesionalno usmjeravanje i razvoj karijere i podršku vanjske suradnice Katarine Damčević.

Tijekom edukacije, sudionici_e su radili na izradi vlastitih karijernih planova, što im je omogućilo da promisle o svojim vrijednostima, kompetencijama, profesionalnim ciljevima i koracima potrebnim za njihovo ostvarenje. Na radionici se pričalo i o istraživačkim kompetencijama prema ResearchComp modelu Europske komisije. Osim toga, kroz radionicu se naglasila važnost brige o sebi u kontekstu akademskog i profesionalnog razvoja, potičući sudionike da osvijeste potrebu za ravnotežom između rada i osobnog života.

Ova edukacija dio je šireg nastojanja YUFE (Young Universities for the Future of Europe) saveza da implementira inovativni YUFE DIOSI model doktorskog obrazovanja, koji se fokusira na razvoj tzv. transverzalnih vještina i umrežavanje. Cilj ovog modela je pripremiti doktorande za uspješne karijere kako unutar, tako i izvan akademskog sektora, pružajući im alate za osobni i profesionalni rast. Model se provodi na međunarodnoj razini, kao i na lokalnoj razini, gdje se UNIRI usmjerio na razvoj vještina u području otvorene znanosti, otvorenih inovacija i poduzetništva. U tome surađuju Savjetovalište za profesionalno usmjeravanje i razvoj karijere, Doktorska škola Sveučilišta u Rijeci, Sveučilišna knjižnica i Step Ri znanstveno-tehnologijski park.

Sveučilište u Rijeci, kao partner YUFE saveza, aktivno sudjeluje u pilotiranju ovog modela doktorskog obrazovanja, doprinoseći tako unapređenju kvalitete doktorskih studija i povećanju konkurentnosti svojih doktoranada i doktorandica na globalnom tržištu.

ENGLISH

As part of the pilot implementation of the YUFE DIOSI doctoral education model at the University of Rijeka, an online training for doctoral students was held on February 13th and 14th, 2025. This two-day workshop brought together 11 participants who had the opportunity to enhance their career planning and personal development skills under the guidance of Nikoleta Zubić and Maša Cek from the Counseling Center for Professional Guidance and Career Development, with support from external collaborator Katarina Damčević.


During the training, participants worked on creating their own career plans, which allowed them to reflect on their values, competencies, professional goals, and the steps needed to achieve them. The workshop also discussed research competencies according to the European Commission’s ResearchComp model. Additionally, the workshop emphasized the importance of self-care in the context of academic and professional development, encouraging participants to recognize the need for work-life balance.


This training is part of the broader effort of the YUFE (Young Universities for the Future of Europe) alliance to implement the innovative YUFE DIOSI model of doctoral education, which focuses on developing transversal skills and networking. The goal of this model is to prepare doctoral students for successful careers both within and outside the academic sector, providing them with tools for personal and professional growth. The model is implemented at both international and local levels, where UNIRI has focused on developing skills in open science, open innovation, and entrepreneurship. This effort involves collaboration between the Counseling Center for Professional Guidance and Career Development, the Doctoral School of the University of Rijeka, the University Library, and the Step Ri Science and Technology Park.


The University of Rijeka, as a partner of the YUFE alliance, actively participates in piloting this doctoral education model, thus contributing to improving the quality of doctoral studies and increasing the competitiveness of its doctoral students in the global job market.

Skip to content