Što kad studenti trebaju prilagodbu nastave i provjere znanja?

Promicanje individualiziranog pristupa u nastavi podrazumijeva skup prilagodbi, prije svega nastavnih metoda i tehnika, konkretnom studentu s invaliditetom bez kompromitiranja definiranih akademskih standarda. Pružanje razumne prilagodbe i kompenzacijskih mjera često se pogrešno povezuje sa snižavanjem akademskih standarda i kvalitete nastave. Obveza je nastavnika_ca omogućiti svim svojim studentima_cama stjecanje jednakih ishoda učenja na način da se studenti_ce s invaliditetom ne oslobađaju od izvođenja određenih aktivnosti, već da se pronađu kreativni načini kojima će studenti_ce usprkos svojim poteškoćama ispuniti zahtjeve pojedinih kolegija.

S ciljem provedbe razumne prilagodbe nastave/ispita prema individualnim potrebama studenata_ica u okviru rada Savjetovališta za akademsku prilagodbu izdaju se preporuke za individualizirano prilagođen način polaganja ispita i nastave tijekom studija. Prilagodba ispitne i nastavne tehnologije može se odnositi na korištenje posebnih pomagala, prilagođene materijale, produljeno vrijeme za polaganje ispita i slične oblike prilagodbe sukladno vrsti invaliditeta.  

Ukoliko trebate savjet u vezi prilagodbe nastave/ispita nekom studentu s invaliditetom ili vam se obrati student s medicinskim nalazima i zamolbom za određene prilagodbe (zamjena pismenog ispita usmenim, produljeno vrijeme za pisanje ispita i sl.), obratite se Savjetovalištu za akademsku prilagodbu na prilagodbe@uniri.hr koji u suradnji sa stručnjacima različitih profila može (1) izdati preporuku za razumnu prilagodbu nastave/ispita sukladno invaliditetu studenta_ice i/ili (2) organizirati informativno predavanje ili radionicu za nastavnike_ce o načinima prilagodbe. 

U nastavku su navedena dva primjera prilagodbe nastave i ispita s ciljem isticanja razlike u slučajevima vidljive i nevidljive vrste invaliditeta.

Primjer 1. Mišićna distrofija

Primjer 2. Kronična bolest

Korištena literatura

Više o prilagodbi potražite u publikacijama: 

Univerzalni dizajn u nastavi

Komunikacija s osobama s oštećenjem sluha

Je li vam sadržaj ove stranice bio koristan?

Odaberite palac gore ako vam je sadržaj ove stranice bio od pomoći, a ako mislite da bi nešto mogli poboljšati, odaberite palac dolje i ostavite svoj komentar.

Drago nam čuti da vam je ovaj sadržaj bio od pomoći.

Za više sličnog sadržaja zapratite nas na društvenim mrežama.

Žao nam je što nismo bili od pomoći!

Recite nam na koji način bi mogli poboljšati sadržaj ove stranice...

Ažurirano 06.11.2024.

Skip to content